بر روی این دامنه اینترنتی

سیستم مدیریت محتوا

پارس

سی ام اس

نصب شده است که نرم افزاری قوی جهت

طراحی سایت

می باشد.

طراحی وب

با استفاده از

پرتال

(

پورتال

) پارس منجر به

طراحی وب سایت

شما می شود.

طراحی وب سایت

کپی رایت

پورتال

پارس

 

 

  • خبرخوان
  • اگر مایلید آخرین مطالب پیرامون کاهش فشار خون را در سیستم خبرخوان خود داشته باشید , می توانید RSS زیر را استفاده نمایید .

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

 

کاهش فشار خون


1
2 3 4 5 6 7 8 9
... نتایج مطالعات نشان داده اند که افزودن زنجبیل به نوشیدنی های گرم، از شدت سرماخوردگی می کاهد و بهبوددهنده سیستم گردش خون است مردم یمن غذاهایشان را در یک بشقاب بزرگ سرو می کنند به طوری که وسط آن برنج و کناره های آن گوشت و سبزی می ریزند اما جالب است بدانید که از خوردن برنج زیاد می ترسند و آن را عامل ابتلا به بیماری دیابت می دانند ... این نوشیدنی خواص بسیار دارد و احتمال بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد ... این ترکیب ها سطح کلسترول بد خون را پایین می آورند و از تنگی عروق جلوگیری می کنند ... 30 تا 50 دقیقه بعد از نوشیدن چای سیاه، سطح این ترکیب ها در خون بالا می رود و بدن از خواص آن ها بهره خواهد برد ... افزودن شیر یا خامه به چای، خواص این نوشیدنی را کاهش نمی دهد ... نکته دیگر اینکه بررسی های 10 ساله نشان داده اند مخلوط چای سیاه با شیر دریافت ترکیب های فلاوونوئیدی را افزایش می دهد و به این ترتیب احتمال سکته را به خصوص در آقایان سالمند، 70 درصد کاهش می دهد ... مصرف کم اما مرتب زنجبیل می تواند احتمال ابتلا به آرتروز را کاهش دهد ... نتایج مطالعات نشان داده اند که افزودن زنجبیل به نوشیدنی های گرم، از شدت سرماخوردگی می کاهد و بهبوددهنده سیستم گردش خون است، انداختن 2 تکه زنجبیل تازه در یک قابلمه کوچک آب و گذاشتن آن روی حرارت به مدت 10 دقیقه و مصرف این نوشیدنی همراه عسل توصیه می شود ادامه ...
   منبع : تبیان     تاریخ : 27   شهریور   1390    شاخه : آموزش
... متخصصان تغذیه دریافته اند که مصرف دو نوبت سیب زمینی در روز بدون این که موجب افزایش وزن شود به اندازه مصرف جوی دو سر در کاهش فشار خون موثر است ... در پایان متوسط فشارخون سیستولیک و دیاستولیک آنها تا حد مطلوبی کاهش پیدا کرد ادامه ...
   منبع : همشهری آنلاین     تاریخ : 13   شهریور   1390    شاخه : میوه ها و سبزی ها
... پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج بررسی های جدید تایید می کند که خوردن شکلات به مقدار زیاد می تواند خطر سکته مغزی و بیماری شریانهای کرونری قلب را کاهش دهد ... به نقل از بی بی سی ، تحقیقاتی که روی داده های بدست آمده از 114 هزار و 9 بیمار انجام گرفته و نتایج آن در وب سایت نشریه پزشکی بریتانیا منتشر شده حاکیست که مصرف بالای شکلات، خطر این بیماری ها را کاهش می دهد ... خطر افزایش وزن و دیابت نوع 2 دکتر اسکار فرانکو، یکی از این پژوهشگران گفت که کاهش فشار خون جزو خصوصیات شناخته شده شکلات است ... آنها می گویند ممکن است در آینده بتوان از شکلات برای جلوگیری از بیماری قلبی و سکته مغری استفاده کرد، اما تنها در صورتی که شکر و چربی شکلات کاهش داده شود ... به گفته این کارشناس تغذیه برای کاهش خطر بیماری قلبی راههای بهتری از خوردن شکلات وجود دارد ادامه ...
   منبع : پزشکان بدون مرز     تاریخ : 12   شهریور   1390    شاخه : چاشنی ها و دسرها
... وی با بیان اینکه خربزه به دلیل داشتن ویتامین a برای تقویت بینایی، خون سازی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است، ادامه داد: خربزه سرشار از ویتامین های a و c و سلولز است همچنین این میوه ملین بوده و برای درمان یبوست بسیار مفید است ... برای کاهش فشار خون، خربزه بخورید متخصصان تغذیه توصیه می کنند، خربزه برای پایین آوردن فشار خون مفید است ... به گزارش ایسنا، متخصصان تغذیه در مرکز بهداشتی دانشگاه تگزاس خاطرنشان کردند: خوردن مقادیر زیادی از سبزیجات و میوه های سرشار از پتاسیم مانند خربزه و پرتقال برای مبتلایان به فشار خون بالا مفید است و در پایین آوردن فشار خون تأثیر قابل توجهی دارند ... وی تصریح کرد: میوه هایی چون آووکادو، کیوی، خرمالو، لوبیا، سیب زمینی، گوجه فرنگی و حتی گریپ فروت از دیگر منابع غذایی غنی از پتاسیم محسوب می شوند که برای مبتلایان به فشار خون بالا سودمند هستند ... وی اظهار داشت: قند موجود در خربزه از نوع گلوکز و لولوز بوده فورا جذب خون شده و به همین سبب باعث بالا رفتن سریع قند خون می شود؛ لذا مبتلایان به دیابت و افراد دارای اضافه وزن باید در مصرف آن دقت بیشتری داشته باشند ادامه ...
   منبع : تبیان     تاریخ : 9   شهریور   1390    شاخه : میوه ها و سبزی ها
... 3- یک لیوان آب قبل از حمام کردن به کاهش فشار خون کمک می کند ادامه ...
   منبع : تبیان     تاریخ : 7   شهریور   1390    شاخه : نوشیدنی ها
... اصطلاح سندرم متابولیک به گروهی از عوامل خطر از جمله: چاقی شکمی، فشار خون بالا، قند خون بالا و سطوح نامناسب کلسترول خون گفته می شود ... هدف از درمان آن است که شانس خطرات برای بیماری های قلبی – عروقی و دیابت، کاهش یابند ... کاهش خطرات سندرم متابولیک با اصلاح شیوه زندگی متخصصین علوم پزشکی اظهار می دارند که اصلاح شیوه زندگی، درمان اصلی برای سندرم متابولیک است ... از مراحل اصلاح شیوه زندگی عبارتند از: * انجام فعالیت بدنی و ورزش: ورزش و فعالیت بدنی یک راهکار عالی برای کاهش وزن و تناسب اندام است ... ولی اگر علیرغم ورزش و فعالیت بدنی عقربه ترازو تکان نخورد و پیشرفت سریعی در کاهش وزن نداشتید؛ ناامید و بی انگیزه نگردید ... حتی اگر شما با ورزش نتوانسته باشید حتی نیم کیلو وزن کم کنید؛ باز باید امیدوار باشید چرا که ورزش در کاهش فشار خون، بهبود سطوح کلسترول خون و بهبود مقاومت به انسولین موثر است ... حتی اگر شما با ورزش نتوانسته باشید حتی نیم کیلو وزن کم کنید؛ باز باید امیدوار باشید چرا که ورزش در کاهش فشار خون، بهبود سطوح کلسترول خون و بهبود مقاومت به انسولین موثر است ایده آل آن است که فعالیت بدنی خود را در طی روزهای هفته افزایش دهید تا این که سرانجام هر روز از فعالیت بدنی مطلوبی برخوردار گردید ... * یک رژیم غذایی سالم: یک رژیم غذایی سالم می تواند در بهبود سطوح کلسترول خون، مقاومت به انسولین و فشار خون بسیار موثر باشد، حتی اگر وزن تان مناسب نباشد ادامه ...
   منبع : تبیان     تاریخ : 5   شهریور   1390    شاخه : غذا و سلامتی
... دکتر محمد اعتضاد رضوی افزود: گاهی اتفاق افتاده است که بر خی از افراد در زمان روزه داری دچار مشکلاتی از جمله تاری دید ، سرگیجه و اختلالات دید موقت به ویژه در ساعات پایانی روز می شوند که این علائم به طور موقت و به دلیل افت فشار خون و کمبود قند ایجاد شده است و پس از افطار فرد بهبودی می یابد و ضرری برای فرد روزه دار ندارد ... وی افزود: همچنین افرادی که سابقه مشکلات عصب بینایی دارند و کاهش فشار خون ممکن است موجب اختلال خون رسانی به عصب بینایی و عروق انتهایی شبکیه و تغییرات در دید شود بهتر است روزه نگیرند ... وی گفت : بیمارانی که به عارضه گلوکم یا آب سیاه پیشرفته مبتلا هستند و به عصب بینایی چشم آسیب های جدی وارد شده است ممکن است تغییرات فشار چشم در زمان روزه داری موجب بروز اختلالات بینایی شود، همچنین نوشیدن مایعات فراوان در زمان سحر و افطار در این بیماران می تواند موجب افزایش فشار چشم و ترشح مایع زلالیه شود که این امر می تواند برای این افراد ضرر داشته باشد ... دانشیار گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد به این بیماران توصیه کرد که به کنترل فشار چشم خون توجه ویژه داشته باشند و پیش از اقدام برای روزه داری با پزشک متخصص خود مشورت کنند ... وی افزود: افرادی که بیماری های شبکیه ناشی از اختلالات عمومی از جمله دیابت دارند و ممکن است روزه داری موجب تغییرات متابولیک در بدن و افت و افزایش قند خون در این افراد شود بهتر است با احتیاط روزه بگیرند ادامه ...
   منبع : وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی     تاریخ : 2   شهریور   1390    شاخه : غذا و سلامتی
... تحقیقات انجام گرفته در سال های اخیر تاثیر پتاسیم را در کاهش فشار خون نشان داده اند ... باتوجه به این که آلو حاوی سدیم کمی می باشد، مصرف متعادل آن در کنترل فشار خون موثر است ... فیبرها سبب کاهش سرعت جذب مواد مغذی به ویژه قندها شده و در عین حال میزان حساسیت به انسولین را نیز افزایش می دهند ... بنابراین مصرف آلو می تواند در کنترل قند خون موثر باشد ادامه ...
   منبع : سلامت نيوز     تاریخ : 26   مرداد   1390    شاخه : میوه ها و سبزی ها
... اشخاصی که معتقد به مصرف روغن با کلسترول خیلی کم هستند و رژیم کاهش کلسترول دارند و روغن کنجد مصرف می کنند و همین امر موجب شده است که تقاضای زیادی در دنیا برای مصرف روغن کنجد باشد ، زیرا روغن کنجد یکی از منابع غنی چربی های اشباع نشده که از این نظر مورد توجه در رژیم غذایی است ، می باشد ... همچنین مصرف آن کلسترول را کاهش می دهد ... البته شیره انگور محرک اعمال کبدی هم هست و به خون سازی نیز کمک می کند ... این دانه ها به عنوان پاد زهر مورد توجه است و به علاوه برای معالجه ی بی حسی ، کرختی ، فلج ، یبوشت و کاهش فشار خون بالا تجویز می شودهم چنین برای رقع بیماری ها ی رحم توصیه می شودمدر قاعده اور است ... این دانه به عنوان پادزهر موردتوجه است به علاوه برای معالجه بی حسی ، فلج ، یبوست و کاهش فشار خون بابا تجویز می شود ادامه ...
   منبع : سلامت نيوز     تاریخ : 25   مرداد   1390    شاخه : خشکبار
... از مصرف غذاهای سرخ کرده یا غذاهایی که در در جه حرارت های بسیار بالا و یا با مدت زمان طولانی تهیه می شوند خودداری کنید چرا که استفاده چند باره از روغن های آشپزی عاملی در بالا بردن فشار خون است ... ناهید برخورداری کارشناس تغذیه،ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ازآنجایی که بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود آگاه نیستند، لذا توصیه می شود این افراد به کنترل منظم آن مبادرت ورزند ... وی گفت:بیماری فشار خون، مانند بالا بودن چربی خون می تواند برای سالها بی سروصدا در بدن شخص مبتلا وجود داشته باشد بدون آنکه هیچگونه علائمی را در شخص مبتلا بروز دهد ... وی توصیه کرد: مبتلایان به بیماری فشار خون از مصرف نمک و غذاهای پر نمک و ادویه و همچنین از استفاده کردن نمکدان در کنار سفره غذایی بپرهیزند ... برخورداری با تاکید بر کاهش مصرف نان ها و مواد کربوهیدراتی تهیه شده از آردهای سفید و بدون سبوس در مبتلایان به فشارخون افزود: این افراد بهتر است از انواع نان های سبوس دار استفاده کنند ... وی با بیان این مطلب که مصرف بیش از 4 واحد از انواع سبزیجات و سالاد به کنترل فشار خون کمک می کند، افزود: هر واحد سبزی معادل یک لیوان انواع سبزیجات خام یا نصف لیوان پخته است و همچنین این افراد سعی کنند در هفته 3مرتبه یا بیشتر از انواع مغزها و آجیل به صورت خام و بی نمک استفاده کنند ادامه ...
   منبع : وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی     تاریخ : 24   مرداد   1390    شاخه : غذا و سلامتی

کاهش فشار خون


1
2 3 4 5 6 7 8 9

Copyright©2011 Worldfood.ir, All rights reserved.
Desig by Irangate.